Van cruiseschip naar blokhut naar hotelkamer - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu Van cruiseschip naar blokhut naar hotelkamer - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu

Van cruiseschip naar blokhut naar hotelkamer

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

20 Oktober 2010 | Noorwegen, Trondheim

Noorwegen!!!

Zaterdag ochtend was het dan zo ver! Vroeg vertrekken van huis richting Osnabruck. Daar zouden zou ik overstappen in de auto van Janek en zouden we naar Braunschweig reizen om daar op de universiteit een ontmoeting te hebben met iemand die ons gaat helpen met het PNG project.

's avonds overnachten in Hamburg en zondag ochtend was het dan daadwerkelijk zo ver! Om 12 uur stonden we al te wachten in Kiel op de boot.. ehm cruise schip!! DAmn wat een boot was dat zeg!!

Echt zeer gaaf!! We hadden een luxe kamer met uitzicht op zee. De boot zelf had echt alles wat je maar wilde. Dat ging echt van een pub, restaurants, zwembaden, sauna's, fitnesscentra tot aan een bioscoop en een casino! De " hoofdstraat" leek er wel een uit Disney! Maar daar een fijne dag gehad en genoten van de Tax Free shop! Alcohol is namelijk enorm duur in Noorwegen!! (6 euro voor 0.5 L bier).

De volgende ochtend lekker ontbeten en om 10:00 waren we dan eindelijk in Oslo. Daar zijn we eerst naar John gegaan van het Noors instituut voor natuuronderzoek. Zeer vriendelijke man en we kregen daar meer details over het project, onze auto (4wd Toyota Hilux!) en onze woning. We hadden eerst gehoord dat we dezelfde dag al naar Trondheim zouden gaan maar dat werd pas dinsdag. Dus gingen we naar onze woning in Spydeberg. Helaas wel in het drukste gedeelte van Noorwegen en echt overal boeren! Maar we hebben een mooie houten blokhut voor onszelf, 10 bedden en echt 3 badkamers en 3 wc's!! Helaas werkt internet er niet en hebben we ook geen tv.

De volgende dag dan met onze Toyota naar Trondheim gereden. Na ongeveer 2 uur rijden (het is 560 km maar je mag hier max 90 rijden en vaak maar langzamer) werd het uitzicht beter en minder bebouwing. Echt wat een super gave rit was het! Prachtige omgeving! En na ongeveer 5 uur begon het flink te sneeuwen! Er lag in Trondheim al ongeveer 5-6 cm sneeuw en dat is inmiddels bijna verdubbeld! Ook zeer veel ongelukken op de weg van mensen die nog geen winterbanden hadden. Wij rijden gelukkig al op spijkerbanden.

Maar goed, alles gaat hier nogal relaxed en ad hoc. De man met wie we afgesproken hadden was dus vergeten onderdak voor ons te regelen. Dus gisteravond maar bij hem thuis geslapen en konden we mooi alvast wat cameras uittesten. Vandaag naar het kantoor van Nina geweest in Trondheim (onderweg ook weer vele ongelukken) en alle camera's uitgepakt die we gaan gebruiken. Dat zijn er ongeveer 95 stuks dus een hoop werk!

Maar zoals ik zei gaat alles hier nogal ad hoc.. Resultaat was dat de projectleider ons onderzoeksvoorstel nog moet doorlezen en we dus een paar dagen langer in trondheim blijven.. Ook moeten er nog veel locaties bepaald worden voor de cameras en toestemming verkregen worden van de landeigenaren (een paar 1000...) Dus met een beetje mazzel hebben we alle cameras werkend per 1 december. Voordeel is wel dat we een maand lang met instellingen etc kunnen testen hoe ze werken.

Maar resultaat dus dat we nu langer in Trondheim zitten en gelukkig nu even internet hebben. We zitten in een kleine hotelkamer met uitzicht op de fjord hier! Echt wel prachtig want aan de overkant liggen alle besneeuwde bergen al!!

Komdende dagen wordt het voornamelijk proposal verbeteren en alvast beginnen met cameras testen.

We zullen zien wat dit Ad Hoc management en instelling voor verrassingen gaat brengen de komende dagen!

Zo nu eerst ergens in de stad wat te eten gaan scoren en vanavond nog ergens wat cameras testen!

• 20 Oktober 2010 - 16:09

Tanja :

Mannen en hun bier. Klinkt leuk allemaal. Nu zelf geen ongelukken krijgen he! ;-)

• 21 Oktober 2010 - 07:06

Raldi:

Hey Jordi volgens mij is het daar echt super mooi. Kun je straks nog wat meer vertellen over wat jullie daar precies gaan doen enz? Succes met alles.

• 29 Oktober 2010 - 06:50

Fiona:

gdvr jullie worden wel verwend daar! geniet ervan!