Eindelijk cameras plaatsen! - Reisverslag uit Spydeberg, Noorwegen van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu Eindelijk cameras plaatsen! - Reisverslag uit Spydeberg, Noorwegen van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu

Eindelijk cameras plaatsen!

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

22 Oktober 2010 | Noorwegen, Spydeberg

De afgelopen dagen waren niet heel bijzonder, veel op kantoor gezeten om ons onderzoeksvoorstel aan te passen. Achteraf gezien was het verstandiger geweest om ons voorstel in Noorwegen te schrijven. Dat scheelt heel wat miscommunicatie via email! Maar goed, de eeste dingen zijn al aangepast en de rest zal ook snel aangepast worden.

De afgelopen dagen in een andere hotelkamer verbleven met helaas niet zo'n mooi uitzicht. Trondheim is echter wel echt een leuke stad op een prachtige locatie!

Op woensdag hebben we alle cameras uitgepakt en de hoeveelheid spullen gereduceerd die mee moeten terug naar Oslo. Nu nog maar 6 dozen vol met cameras en bearboxes (beschermt tegen wilde dieren). De afgelopen dagen hebben we al wat met de cameras kunnen spelen en hebben we alle 3 de modellen opgehangen in de tuin van de baas. Wat een gave locatie waar die man woont! Hij woont aan de rand van Trondheim op een heuvel. Er ligt bij hem inmiddels 20 cm sneeuw!! In de stad zelf begint de sneeuw al weer langzaam te verwdijnen.

Morgen reizen we terug naar onze blokhut in Mork bij Spydeberg. Eindelijk weer schone kleren!! En zondag gaan we alvast de eerste cameras monteren op locaties waarvan bekend is dat er lynxen rondlopen. Veel van de locaties moeten nog gevonden worden en er moeten nog veel gesprekken gevoerd worden met de landeigenaren maar goed. We gaan nu echt beginnen. De bedoeling is dat over een maand alle cameras echt hangen en werkend zijn.

Oh jah, we hebben nog geen internet dus het kan weer even duren voordat ik de boel update. We hebben wel een device gekregen van de baas maar die past niet op onze laptops. Dus even een USB modem zoeken in Oslo volgende week.

Nou dit was het weer voor deze keer, niet echt wat bijzonders maar goed!

• 25 Oktober 2010 - 15:13

Pa:

ik zit nu in de trein van Den Haag naar Harderwijk en zit waarschijnlijk met dezelfde (gebrek aan-) snelheid te werken als jij in Noorwegen. Als het internet werkt, want dat was nog een probleem. Voor die tijd zul je dit bericht ook niet kunnen lezen, denk ik.
    Hoe is het nu? Druk aan het plaatsen van de camera's? Mogen/moeten jullie die zelf plaatsen?
    En dan het coördinaat noteren, want anders zijn jullie de camera's kwijt. Of je moet een fotografisch geheugen hebben.
    Zijn erg benieuwd hoe het van de week gaat en hopen op snel bericht.
    Groetjes,

Pa & Ma (en Sylvan)

• 27 Oktober 2010 - 05:46

Pa:

Jordi, laat eens op een foto zien, hoe zo'n camera er uit ziet.
    En als er een geplaatst is. Zijn ze beschermd in een soort van beartrap?

gr Pa

PS: jammer dat Skype niet gaat werken. Is dit blijvend? ZOu jammer zijn.