Time flies! Eerste maand zit er al op - Reisverslag uit Motutapu Island, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu Time flies! Eerste maand zit er al op - Reisverslag uit Motutapu Island, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu

Time flies! Eerste maand zit er al op

Blijf op de hoogte en volg Jordi

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Motutapu Island

Wat gaat de tijd snel, op moment van schrijven zit de eerste maand er al op. De afgelopen weken heb ik vooral op Motutapu gezeten met zo af en toe een dagje in Auckland. De bezoekjes aan Auckland gebruik ik om even snel emails te beantwoorden en eten in te slaan voor de volgende periode.

Het werk zelf gaat vrij goed maar langzaam. De samples stromen langzaam binnen wat erg fijn is. We hebben ook besloten wat extra analyses toe te voegen waarmee we straks met meer detail te weten kunnen komen hoe deze dieren het strand gebruiken. Tot nu toe heb ik ongeveer 19 dieren gevangen en meegenomen naar het veldstation. Daar doen we experimenten om te kijken hoeveel zout ze uitscheiden. In praktijk is het een stuk minder glamoreus want het is gewoon stront verzamelen.

Verder vooral druk bezig met habitat metingen, dus hoe ziet het strand eruit zeg maar. Ook niet erg boeiend al is het wel bizar om te zien dat het met regelmaat dus bijna compleet onder water staat. Ik heb net mijn spullen binnen gekregen voor de volgende projecten (hoe bewegen de dieren over het strand) dus dat ga ik snel uittesten. Volgende week gaan we met een club van de universiteit naar Otata, een prive eiland op ongeveer een uur varen van hier.

Al met al bevalt goed tot nu toe, het veldstation is ruim en vaak gezellig! De laatste periode zat het bijna vol met studenten uit Frankrijk, Tahiti en Nieuw Zeeland. Ook komen er geregeld vogel experts over de vloeg en hebben we al de eerste herintroductie meegemaakt. Zo iets gaat gepaard met zeer veel Maori ceremonieel wat best wel indrukwekkend is om te zien. Vorige week ook een toer gedaan over Motutapu welke vol staat met oude WWII gebouwen en oude munitie depots.

Maar uiteindelijk is het op het moment vooral hard werken. Gelukkig is het weer prima en is het soms zelfs te warm om de hele dag op het strand te staan.

Mijn internet tijd zit er nu op maar zal mijn best doen binnenkort wat meer te schrijven en wat foto's bij te voegen.

  • 08 Februari 2014 - 11:28

    Joke Engelbracht:

    Hoi Jordi,Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is daar wel mooier weer dan hier, het regent nu weer eens.
    De tijd gaat erg snel heb ik begrepen uit je verhaal.
    Ik vond het erg leuk om weer iets van je te lezen.
    Hier gaat alles goed.
    Jordi een hele dikke knuffel van mij en ik blijf je volgen op de site.
    Groetjes van mij.

  • 10 Februari 2014 - 10:40

    Jonne Seijdel:

    Hé Jordi, leuk om te lezen. Bijzonder om te kunnen doen wat je doet, heel tof. Veel plezier en geniet er van. Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordi

Actief sinds 18 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1363
Totaal aantal bezoekers 14379

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 04 Mei 2013

Afstuderen in Nieuw Zeeland

09 December 2011 - 01 Juni 2012

Herping in New Zealand

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

Scandlynx camera trapping project

15 Oktober 2010 - 10 Maart 2011

WildlifeManagement Thesis "Lynx in Norway"

Landen bezocht: