Wat een paar weken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu Wat een paar weken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu

Wat een paar weken

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Bij deze dan mijn eerste blog vanuit Nieuw Zeeland.

Om te beginnen bij het begin, wat een lange vlucht zeg!! De eerste vlucht naar Dubai was al erg vermoeiend en voor ik goed en wel in mijn hotel zat was het al 3 uur 's nachts. En de volgende ochtend om 7 uur weer een taxi richting het vliegveld gepakt. Daar op het vliegtuig naar Sydney gestapt, en om na ruim 40 uur onderweg te zijn geweest aan te komen in Auckland! Daar veel moeite gehad om wakker te blijven. S'avonds met een bushplane (inhoud, 6 mensen :p)naar GBI om daar opgehaald te worden door mijn stage begeleidster.

De eerste week was erg vermoeiend (Zware jetlag) maar ook erg leuk, gelijk de hele week op kantoor gezeten en heb me echt goed vermaakt. Wat een prachtig eiland is het zeg! Echt een wereltje op zich. Iedereen kent iedereen, men kweekt zijn eigen groenten en moet zelf voor stroom zorgen. Immers maar eens per maand komt de boot om eten te brengen! Natuurlijk werd mijn order gecanceled.. waardoor het uiteindelijk ingevlogen moet worden. Maar goed, al super veel bijzondere diersoorten gezien en ook al 6 vallen uitgezet voor Chevron Skinks. Eind januari tot april gaan er 100 vallen het veld in voor 3 periodes van 10 dagen! De dichtheden van schuwe en normaal zeldzame vogels zijn echt bijzonder te noemen. Hier is een klein lijstje van wat ik tot nu toe gezien heb.

Ben tot nu toe voornamelijk bezig met het voorbereiden van een distributiemodel voor de Chevron skink, dat zou het voor het DOC team een stuk makkelijker maken om dit soort te vinden.

Afgelopen woensdag Christmas party gehad en een T-shirt van GBI en Chevron skink kado gekregen van de collega's, echt super gaaf! En donderdag middag op naar Auckland! Daar werd ik opgewacht door Nadia, waarna we richting het Base Backpackers hostel gegaan zijn. Daar overnacht en vanochtend naar het vliegveld voor een vlucht naar Christchurch. Daar al vrij snel na aankomst begon ineens de grond te trillen en ineens overal sirenes. HEt complete vliegveld werd ontruimt. Wat bleek, een aardbeving van 5.8 op de schaal van richter!! Hierna werden we gelukkig snel opgehaald door de shuttle richting het verhuurbedrijf waar we even moesten wachten tot het weer veilig genoeg was om naar binnen te gaan. We hadden inmiddels al meerdere naschokken gevoeld.

Snel de bus opgehaald en het dichstbijzijnde winkelcentrum opgezocht om daar boodschappen te gaan doen en richting Kaikoura te rijden. Maar terwijl wij een rondje deden in het winkelcentrum de 2e zware aardbeving! Deze voelde veel krachtiger aan als de eerste en overal hoorde je spullen breken. Gelukkig niks aan over gehouden en ook deze bleek een van 5.8 te zijn.. Dus toen maar heel snel gaan rijden gezien alle winkels gesloten werden in Christchurch en in Amberly een klein supermarktje opgezocht. Toen besloten om door te rijden naar Hamener springs waar we nu op een campground staan (super mooie omgeving!) Morgen door naar Kaikoura voor Whale watching en dan nog lekker 2 weken Roadtrip!!

Dit was even een kort blog tot nu toe, veel meer meegemaakt natuurlijk maar dat horen jullie nog wel.

Jordi

• 23 December 2011 - 08:48

Rémon:

Heej kerel,

Leuk om je eerste verslag te lezen! Drukke weken maar ben blij dat je het naar je zin hebt. Wat een spektakel met die aardbeving zeg. Pa smste vanochtend al. Het is hier uitgebreid op de NOS. Zag er heftig uit! Gelukkig gaat het goed met jullie!

Geniet nog van je roadtrip en doe enigszins voorzichtig:P! Groeten aan Nadia en ik spreek je snel(big brother is watching you;))!

Groeten,

Rémon

• 23 December 2011 - 19:53

Oma:

Hoi knul
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Je hebt al veel mooie dingen gezien.
    Wat een reis hé?
    Die aardbevingen waren niet zo leuk
    maar gelukkig hebben jullie niets.
    Ik hoop dat jullie een mooie tocht maken en veel mooie dingen zullen zien. Doe voorzichtig.Groetjes oma.

• 08 Januari 2012 - 11:54

Pa, Ma En Sylvan:

Hallo Jordi,
    misschien moeten we het even warm houden/ maken, maar we zijn heel benieuwd naar je verslag van de afgelopen periode, die van na het vorige verslag.
    Hopen snel wat te zien!!
    groetjes van hier.