Veilig aangekomen en de eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen en de eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jordi Janssen - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen en de eerste week

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Jordi

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Oudejaarsavond was het dan zover. Op naar Schiphol! Bij aankomst bleek al snel een flinke vertraging en uiteindelijk 40 minuten later dan gepland vertrokken. Aan oud en nieuw word overigens niks gedaan in het vliegtuig. Vliegreis was wel ok, had op de vlucht naar Seoul lekker twee stoelen dus kon wel een beetje slapen. Na een uur of twee op Seoul gebivakkeerd te hebben weer verder richting Auckland gevlogen. Daar kwam ik dan 's ochtends om 8 uur aan.

Gelukkig kon ik vrij snel door de douane heen en was ik om 10 uur al bij het hostel. Het was heerlijk warm waardoor ik eigenlijk al om 3 uur 's middags in slaap viel en pas de volgende ochtend wakker werd. Vrijdag een beetje de buurt verkent en boodschappen gehaald. Het hostel is wel erg relaxed. Een vrij oud gebouw in een van de betere wijken van de stad. Alles is op loopafstand en met een 20 minuten ben je al bij de haven.

Zaterdag ben ik op uitnodiging van een Nieuw Zeelandse herpetoloog samen met een duitse fotograaf naar de Coromandel gegaan. Dit gebied ligt op ong 2 uur rijden van Auckland. We gingen daar specifiek naar toe om een gestreepte gekko te fotograferen. Dit soort is pas 15 keer in het wild gezien en ze hebben zeer grote moeite om de dieren te vinden. Als ze dan dus dieren vinden dan worden deze in gevangenschap opgenomen. En precies naar die dieren gingen wij kijken. Foto's volgen later. Maar wat een bizar mooie gekko zeg!

Zondag verder rustig aan gedaan, alleen 's avonds nog even naar een kroeg geweest met wat andere nederlanders, en maandag richting de universiteit geweest. Daar met mij begeleider gesproken en dinsdag al wat materiaal opgehaald. Woensdag ben ik naar Rangitoto en Motutapu geweest, de eilanden waar ik straks terecht kom. Ik kan daar terecht in een huis waar meerdere veldwerkers zitten. Ideaal dus. De eilanden zij wel bizar, ze liggen aan elkaar vast maar zijn compleet verschillend. Zo is Motutapu compleet bedekt met graslanden en bestaat uit Rangitoto uit lavasteen met daartussen wat bomen die toevallig houvast gevonden hebben. Beide eilanden zijn pest vrij dus mijn spullen moeten dit weekend nog door de Biosecurity heen voor ze naar het eiland mogen. Verder die dag de lava grotten op Rangitoto bezocht en natuurlijk op zoek geweest naar reptielen en vogels. Met gelijk al een viertal copper skinks en een saddleback. Die laatste vogel moeten jullie maar opzoeken.

Verder hou ik me op het moment bezig met spullen verzamelen en proberen mijn vertrek naar de eilanden goed te laten verlopen. Ik vertrek zondag dus moet nog erg veel doen gezien alles schoon en pest vrij verpakt moet worden. Zal voor een week op het eiland blijven waarna ik weer terug nara het vaste land kom voor boodschappen (welke hier echt niet normaal duur zijn). Weer is tot nu toe op een enkele regenbui na echt prima en een heerlijke 22-29 graden. Niet verkeerd dus.

Gezien mijn internet tijd nu afloopt raffel ik dit berichtje even snel af (moest het een beetje snel schrijven). Hoop met 2 weken weer een berichtje te kunnen plaatsen en dan te melden dat de eerste dieren gevangen zijn!

Groetjes!

J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordi

Actief sinds 18 Sept. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 14359

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 04 Mei 2013

Afstuderen in Nieuw Zeeland

09 December 2011 - 01 Juni 2012

Herping in New Zealand

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

Scandlynx camera trapping project

15 Oktober 2010 - 10 Maart 2011

WildlifeManagement Thesis "Lynx in Norway"

Landen bezocht: